6 korzyści zdrowotnych wynikających z oregano

Oregano jest uważane za podstawowe zioło w wielu kuchniach na całym świecie. Ma silny aromat i przynosi smak potrawom, wraz z nutą subtelnej słodyczy. Można go znaleźć jako roślinę świeżą, suszoną lub w formie oleju, a wszystkie te formy mają znaczące korzyści zdrowotne. Tylko jedna łyżeczka suszonego oregano może zaspokoić około 8% dziennego zapotrzebowania na

Ile kofeiny jest w zielonej herbacie?

Zielona herbata to popularny napój o wielu zaletach zdrowotnych. W rzeczywistości niektóre badania łączyły zieloną herbatę z poprawą funkcji mózgu i starzenia się mózgu. Może również zmniejszyć ryzyko chorób serca, cukrzycy typu 2 i raka. Jednak podobnie jak zwykła herbata, zielona herbata zawiera kofeinę. Może to być problemem dla osób, które chcą ograniczyć spożycie kofeiny. Ten artykuł informuje,

Korzyści i zagrożenia związane z jedzeniem skorupki jaj

Czym są skorupki jaj? Skorupki jaj to twarde, zewnętrzne pokrycie jajka. Składa się głównie z węglanu wapnia, powszechnej postaci wapnia. Reszta składa się z białka i innych minerałów. Wapń jest niezbędnym minerałem, który jest bogaty w wielu produktach spożywczych, w tym produktach mleczne. Niższe ilości występują również w wielu warzywach liściastych i korzeniowych. W ostatnich dziesięcioleciach proszek z łupin  jaj

Amarant – starożytne ziarno z korzyściami zdrowotnymi

Chociaż amarant stał się ostatnio popularnym pożywieniem dla zdrowia, to starożytne ziarno od ponad tysiącleci było dietetyczną podstawą w niektórych częściach świata. Ma imponujący profil składników odżywczych i wiąże się z wieloma korzyściami zdrowotnymi. Co to jest Amarant? Amarant to grupa ponad 60 różnych gatunków zbóż uprawianych od około 8000 lat. Te ziarna były kiedyś

Dlaczego mikroflora jelitowa jest kluczowa dla zdrowia?

 Co to jest mikroflora jelitowa? Większość drobnoustrojów w jelitach znajduje się w „kieszeni” jelita grubego zwanego jelitem ślepym. Chociaż żyje wiele różnych rodzajów mikroorganizmów, bakterie są najlepiej zbadane. W rzeczywistości w organizmie jest więcej komórek bakteryjnych niż komórek ludzkich. W ciele jest około 40 bilionów komórek bakterii. Co więcej, w ludzkiej mikroflorze jelitowej znajduje się do

6 najlepszych herbat do utraty wagi i tkanki tłuszczowej

Herbata to napój spożywany na całym świecie. Ten aromatyczny napój najczęściej wytwarza się z liści Camellia sinensis, gatunku zimozielonych krzewów pochodzących z Azji. Picie herbaty wiąże się z wieloma korzyściami zdrowotnymi, w tym ochroną komórek przed uszkodzeniem i zmniejszeniem ryzyka chorób serca. Niektóre badania wykazały nawet, że herbata może zwiększyć utratę wagi i pomóc w walce

Post wody: korzyści i niebezpieczeństwa

Post czyli metoda ograniczania spożycia żywności, praktykowana była od tysięcy lat. Post wodny to rodzaj postu, który ogranicza wszystko z wyjątkiem wody. Stał się bardziej popularny w ostatnich latach jako szybki sposób na schudnięcie. Badania wykazały, że poszczenie na wodzie może przynosić korzyści zdrowotne. Może obniżyć ryzyko niektórych chorób przewlekłych i może stymulować autofagię czyli proces, który pomaga

Olej lniany – 6 korzyści zdrowotnych

Olej lniany jest wytwarzany z nasion lnu, które zostały zmielone i sprasowane w celu uwolnienia ich naturalnego oleju. Ten wspomagający zdrowie olej ma wiele zastosowań, od kuchni po pielęgnację skóry. Siemię lniane znane jest z wielu korzyści zdrowotnych, które obejmują dostarczanie obfitej dawki białka i błonnika, zmniejszenie apetytu i wspomaganie kontroli wagi. Oto niektóre z najważniejszych

Selen – 7 korzyści zdrowotnych wynikających z przyjmowania selenu

Selen jest niezbędnym minerałem co oznacza, że ​​musi być uzyskany poprzez dietę. Jest potrzebny tylko w małych ilościach, ale odgrywa istotną rolę w ważnych procesach w organizmie, takich jak metabolizm i funkcja tarczycy. W tym artykule przedstawiono 7 korzyści zdrowotnych selenu, wszystkie poparte nauką. 1. Działa jako silny przeciwutleniacz Przeciwutleniacze są związkami w żywności, które

Probiotyki i prebiotyki: jaka jest różnica między nimi?

Probiotyki i prebiotyki są obecnie dość licznymi tematami w żywieniu. Mimo że brzmią podobnie, mają różne role dla naszego zdrowia. Probiotyki to korzystne bakterie, a prebiotyki to pokarm dla tych bakterii. W tym artykule wyjaśniono, co musisz o nich wiedzieć. Czym są probiotyki i prebiotyki? Zarówno prebiotyki, jak i probiotyki są ważne dla zdrowia człowieka. Odgrywają jednak różne